Veelgestelde vragen
Hebben jullie een contract met mijn zorgverzekeraar?
Wij hebben contracten met alle Nederlandse zorgverzekeraars met betrekking tot de basisverzekering.
Ik heb een Europese zorgverzekering. Kan ik hiermee ook bij jullie terecht?
Ook met een Europese zorgverzekering kunt u bij ons terecht. Echter hebben wij alleen contracten met alle Nederlandse zorgverzekeraars, waardoor het proces iets anders gaat. U dient zelf de factuur te voldoen, waarna u deze zelf kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.
Moet ik het hulpmiddel zelf declareren bij de zorgverzekeraar?
Alles wat vanuit de basisverzekering vergoed wordt, declareren wij voor u bij uw zorgverzekeraar. Hierbij dient u wel rekening te houden met uw eigen risico of eigen bijdrage. Alles vanuit de aanvullende verzekering, dient u zelf te voldoen. Waarna u de factuur zelf kunt declareren bij de zorgverzekeraar.
Hoelang is mijn verwijzing / recept geldig?
Deze is, afhankelijk van uw zorgverzekering, meestal een jaar geldig. Er zijn echter uitzonderingen. Hiervoor dient u contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.
Heb ik voor een herhaling opnieuw een verwijzing nodig?
Nee, alleen wanneer uw medische indicatie gewijzigd is of als u overgestapt bent van verzekeraar.
Ik heb een afwijzing van mijn verzekering ontvangen voor een hulpmiddel, wat moet ik nu doen?
U hoeft niets te doen. U heeft een kopie ontvangen vanuit de zorgverzekeraar om u op de hoogte te houden. Wij hebben de brief ook ontvangen en zullen dit verder afhandelen.
Mijn hulpmiddel is versleten, wanneer heb ik recht op een nieuwe?
Dit is afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Hiervoor dient u uw polisvoorwaarden te raadplegen. Wanneer u het hulpmiddel eerder nodig heeft, dan dat de termijn verstreken is, dienen wij dit eerst aan te vragen.